«Бібліотека знову зустрічає друзів»
«Бібліотека знову зустрічає друзів»-під такою назвою пройшов бібліотечний урок з учнями 3-Б класу в бібліотеці КЗ «Перебродівський НВК»
Цілі уроку: продовжувати давати дітям базові поняття з основ бібліотечно- бібліографічної грамотності,сформувати первинні навички самообслуговування в умовах шкільної бібліотеки, в виховних цілях нагадати учням правила поведінки в бібліотеці, правила поводження з книгою, розкрити роль книги в житті людини, спонукати учнів до читання художньої літератури, сприяти їх духовному збагаченню.
«Сьогодні ми знову вирушаємо в цікаву подорож до країни книжок, відкриваємо для себе багато нового й цікавого- говорить дітям бібліотекар.
Ось наші старі знайомі, ті книжечки, які ви читали торік, згадаймо їхні назви. Які з них вам сподобались й запам’яталися найбільше? А ось нові книжечки, ті , які вам треба прочитати в цьому навчальному році .
Ви берете до рук книжечку- найцінніший здобуток людського розумупродовжує далі бібліотекар, скарбницю духу нашого народу, у якій відтворено життя, побут, мрії, сподівання, славну історію великого й багатостраждального укр.. народу.Недарма кажуть у народі: «Книга вчить, як на світі жить».
Учні познайомилися з різними видами словників.Бібліотекар порадила дітям звертатися до них частіше. :це і орфографічний словничок,тлумачний словник , тематичний та інші. Коли дитині не відоме слово зустрічається у творі вона повинна заглядати у словничок ,щоб розтлумачити це слово і запам’ятати його значення.Рильський М. Т. український поет,говорив:
«Не бійся заглядати у словник,
Це чистий яр, а не сумне провалля».
Познайомилися з енциклопедіями: універсальними та галузевими. Бібліотекар дітям розповіла
як їми користуватися. На уроці пригадали правила поводження з книгою, правила поводження в бібліотеці,
правила гігієни читання.Бібліотекар нагадала читачам, що книжечку треба обов’язково ставити на поличку за адресою, щоб потім її легко було знайти бібліотекарю коли вона обслуговує інших користувачів.Подивимося- говорить бібліотекар до діток,- уважно на верхній лівий кутик обкладинки книжки.Ви бачите декілька цифр і літер .Це і є адреса книжки.Отже висновок – в бібліотеці книжечки не можна переставляти, бо вони тоді заблукають.Запам’ятайте, це одне з головних правил бібліотеки: не переставляти книги на поличках.»
Бібліотекар з дітьми- читачами розглянули виставочку : «Твій друг- книга».яку бібліотекар оформила для дітей.Книжечки тут яскраві, в них багато ілюстрацій, здається ніби кожна книжечка говорить до дітей: «Прочитай мене, будь-ласка, я дуже багато цікавого тобі розповім» .
Ще на уроці дітки познайомились з іншою книжковою виставкою на тему: «Ріка моєї долі».Вона присвячена 85 річниці до дня народження укр..письменника М. Вінграновського.Ірина Михайлівна познайомила дітей з коротенькою біографією письменника. Показала його окремі поетичні дитячі твори. «Теплий дощик –срібнопад», «Почалапали каченята», «Лазить сонечко в травах», «Приспало просо променя», «Грім». та інш.
Микола Вінграновський бачив навколишній світ по-особливому. особливе і його художнє слово…
У дитячих творах його «казка на білих лапах іде вночі по дорозі», «хмара спить високо», «грім умив озерам очі». Велике і мале тут завжди поруч: ластівка й ластовенятко, стежка й стеженятко, зорі й зоренятко.
«Побувати в поетичній казці Вінграновського ви можете читаючи його книжки «Літній ранок», «Ластівка біля вікна», «На добраніч»--порекомендувала бібліотекар дітям.
Книги Миколи Вінграновського для дітей-це чарівний світ, де легко і просто народжується казка, де живуть її добрі герої.
Урок пройшов цікаво i результативно, діти частіше стали відвідувати бібліотеку.