Миляцька сільська рада
Сарненський район, Рівненська область

Уряд розширив можливості надання субсидії на оренду житла для внутрішньо-переміщених осіб

Дата: 22.05.2025 08:34
Кількість переглядів: 35

Фото без опису11.04.2025 Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 422 “Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення (частини житлового приміщення) та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору”, якою було вдосконалено механізм надання субсидій на найм житла для внутрішньо-переміщених осіб.

Скористатись субсидією можуть внутрішньо переміщені особи, які наймають житло і витрачають на оренду понад 20% свого сукупного доходу та власники житлових приміщень, які надають своє житло в оренду.

Відповідно до внесених змін: кожні шість місяців після призначення субсидії допомога буде автоматично продовжуватись ще на пів року, якщо сім'я зберігає право на її отримання.

Дане нововведення скасовує попереднє обмеження, за яким допомогу можна було отримувати лише протягом одного року, що дасть змогу родинам з низькими доходами  отримувати державну підтримку триваліший термін.

Оновлено формулу розрахунку обов'язкового платежу та розміру субсидії, що робить умови більш справедливими для орендарів.

Субсидія на оренду тепер буде розраховуватись з урахуванням актуальних ринкових цін на оренду відповідно до даних Держстату. Зокрема, для розрахунку субсидії на найм житла застосовується показник середньої вартості найми (оренди) однокімнатної квартири площею 35,22 кв. метри на рівні 208 гривень (на підставі відомостей Держстату про середню споживчу ціну за січень 2025 року). Це суттєво підвищить розмір виплат для багатьох родин.

Змінами передбачено можливість оренди  частини житлового приміщення, зокрема, кімнати в квартирі чи будинку.

Скасовано обмеження щодо обов'язкового використання Примірного договору - тепер достатньо укласти власний договір між орендарем та орендодавцем.

Тепер внутрішньо-переміщені особи можуть орендувати житло не лише у приватних власників або фізичних осіб - підприємців, а й у компаній, тобто у юридичних осіб. У разі коли наймодавцем є юридична особа, то компенсація наймодавцю не призначається.

До складу домогосподарства можуть входити кілька окремих сімей, у такому випадку особа із складу домогосподарства наймача чий підпис стоїть у заяві про надання субсидії вважається уповноваженою особою від домогосподарства наймача щодо  отримання субсидії на найм житла у разі її призначення. Субсидія виплачуватиметься наймачу чий підпис стоїть у заяві.

Крім того, передбачені умови, за яких власник житла може відмовитись від отримання податкової компенсації за власним бажанням.

Повідомлення та заяву на отримання компенсації за безоплатне розміщення ВПО можна подати онлайн

Згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 року № 1544 „Деякі питання надання державної підтримки внутрішньо переміщеним особам” з 1 березня 2025 року розгляд нових звернень про призначення компенсації витрат за безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб (ВПО) здійснює Пенсійний фонд України.

Для отримання компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) ВПО до органу Пенсійного фонду України подаються повідомлення і заява (за встановленими формами).

Документи можуть подаватись як у паперовому, так і в електронному вигляді.

Для онлайн-реєстрації повідомлення та заяви через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України алгоритм дій наступний:

  •  особа, яка розмістила ВПО та бажає подати онлайн документи для призначення виплати, має авторизуватися в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) і натиснути кнопку “Увійти”

  •  у лівому боковому меню “Комунікації з ПФУ” обрати вкладку “Заява особи, яка розмістила внутрішньо переміщених осіб, про отримання компенсації витрат”

  •  у наступному полі обрати вікно “Первинне заповнення повідомлення про безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб, про отримання компенсації витрат”

  •  заповнити онлайн-форму заяви: особа, яка надає прихисток ВПО, вказує загальні дані про себе, зазначає документ, що посвідчує її особу, місце фактичного проживання та місце реєстрації, надає відомості про житло та дані виплатних реквізитів

  • ВАЖЛИВО! Поля, позначені зірочкою *, є обов’язковими для заповнення.

  •  у частині онлайн-форми заяви “Учасники звернення” людина, яка надає прихисток, зазначає дані членів внутрішно переміщених осіб, які проживатимуть у даному житлі, обов’язково вказує дані уповноваженого представника* цих внутрішньо переміщених осіб та натискає кнопку “Зберегти”

  •  особа, яка надає прихисток, додає скановані  копії документів, що підтверджують інформацію зазначену у повідомленні та заяві, надає згоду на передачу та обробку персональних даних, поставивши відповідну позначку, та натиснувши кнопку “Зберегти”

  •  на екрані в сусідніх (паралельних) вкладках з’явиться екранна форма  Повідомлення про безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміну переліку осіб, розміщених у житловому приміщенні, та Заяви особи, яка розмістила внутрішньо переміщених осіб

  •  після цього документи набувають статусу “Очікує підпису”

  • водночас, Повідомлення та Заява стають доступними в особистому кабінеті уповноваженого представника ВПО. Для ознайомлення  з документами уповноваженому представнику ВПО потрібно зайти в розділ “Підписати повідомлення про безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб та Заяву  особи, яка розмістила  внутрішньо переміщених осіб, про отримання крмпенсвції витрат”

  •  уповноважений представник ВПО має перевірити зазначені в документах дані, за потреби, відредагувати їх, зберегти та підписати за допомогою КЕП

  •  для завершення процесу подання повідомлення та заяви на отримання компенсації за безоплатне розміщення ВПО, особі, яка надає прихисток, потрібно підписати за допомогою КЕП відповідні документи, натиснувши піктограму (олівець)

  •  електронні документи, підписані КЕП, надходять для опрацювання до Пенсійного фонду України, статус надісланих документів особа, яка безоплатно надає прихисток, та розміщені ВПО можуть перевірити в розділі “Мої звернення”

Як  швидко та зручно подати заяву на призначення пенсії

     Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) – сучасний спосіб надання інформації, дистанційного обслуговування громадян за допомогою сучасних електронних сервісів.

Залишаючись вдома, можливо подати заяву на призначення пенсії — онлайн, через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, алгоритм дій наступний:

АВТОРИЗУВАТИСЯ в особистому кабінеті вебпорталу (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

ОБРАТИ  у лівому боковому меню “Заява на призначення пенсії” в розділі “Щодо пенсійного забезпечення”.

ОБРАТИ з випадаючого списка “Вид пенсії” необхідний  вид пенсії (за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника), заповнити  заяву.

ЗАВАНТАЖИТИ заздалегідь відскановані документи (розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб; формат файлу: JPG, JPEG, PDF; документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно сканувати в повному обсязі та прикріпляти як один файл; скан-копії виготовляються з оригіналів документів; скан-копія повинна бути кольорова,  чітка та читабельна; назви файлів мають відповідати виду відсканованого документа) та натиснути “Сформувати заяву”.

ПЕРЕВІРИТИ внесені до заяви дані та натиснути “Підписати та відправити до ПФУ”.

           Переглянути статус опрацювання заяви можливо у вкладці “Мої звернення”.

ЯК  ОТРИМАТИ  ЕЛЕКТРОННІ ПОСЛУГИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

    Доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (отримання довідок, перегляд анкетних даних та електронної пенсійної справи, подання звернень, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на вебпорталі (“Вхід”).

Увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або Дія.Підпис, або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в тому числі з використанням технології BANK ID.

Також отримати доступ до особистого кабінету та електронних сервісів Пенсійного фонду України можна у зручному форматі - з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів), завантаживши мобільний застосунок “Пенсійний фонд”.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних