A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Миляцька громада
Рівненська область, Дубровицький район

Департамент соціального захисту населення

Інформація щодо монетизації субсидій

Оновлена Програма житлових субсидій

З 1 травня 2017 року, на підставі внесених 26 квітня 2017 року Урядом змін у Порядок надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», в Україні діятиме оновлена Програма житлових субсидій.

На основі змін у травні органи соціального захисту населення проведуть перепризначення субсидій на наступний рік та розрахують її розміри на літній період, а з жовтня – на новий опалювальний сезон.

Увага! Для субсидіантів перерахунок буде проведений автоматично, без повторного звернення. 

        Повторно подавати документи на оформлення допомоги необхідно буде лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни у складі сім’ї.

        Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” передбачено монетизувати залишки невикористаних субсидій на оплату опалення (в обсягах до 100 куб. м природного газу та 150 кВт•г електроенергії), що виникли у зв’язку з економним споживанням природного газу та електроенергії.

Кошти перераховуватимуться на особовий рахунок одержувача в банківській установі або виплачуватимуться через поштові відділення.

Громадянам, які економно використовували  природний газ та електроенергію для опалення в опалювальний період 2016-2017 років, для отримання коштів необхідно буде з 1 липня до 1 вересня подати заяву у місцеве управління соціального захисту населення, на підставі якої здійснюватиметься виплата грошової винагороди за енергоефективність.

Звертаємо увагу, що інформацію про наявність економії кожен отримувач субсидії може відслідковувати усвоїй платіжці або шляхом звернення до постачальника газу чи електроенергії.

Відкриття рахунку в банку, як і вибір самої уповноваженої банківської установи, через які проводяться виплати соціальних допомог та пенсій, здійснюється субсидіантом самостійно. На момент подачі заяви рахунок в банку повинен бути уже відкритим.

Зміни до Програми житлових субсидій з 1 травня 2017 року

ЗБІЛЬШЕНО СОЦІАЛЬНУ НОРМУ ДЛЯ НЕПРАЦЕЗДАТНИХ

Для пенсіонерів, інвалідів, інших людей, які не працюють з об’єктивних причин, Уряд збільшує соціальну норму, за якою надається житлова субсидія.

Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір допомоги, збільшується з 49 кв. м. до 75 кв. м.

НОВОВВЕДЕННЯ НА КОРИСТЬ ТИХ, ХТО ПРОЖИВАЄ У САДОВОМУ БУДИНКУ

Багато людей не зареєстровані, але проживають у садових будинках чи дачних кооперативах і сплачують комунальні послуги. Раніше такі люди не могли претендувати на субсидію, позаяк не мали там офіційної реєстрації.

З травня 2017-го за рішенням Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при управліннях соцзахисту, такі сім’ї зможуть оформлювати субсидію, яка фінансуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

ЗМІНИ В ОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД

Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то у 2017-2018рр. для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади, а для тих, у кого індивідуальне опалення, субсидія нараховується з 15 жовтня до 15 квітня.

ПРО ЩО ПОТРІБНО ПОВІДОМЛЯТИ ФАХІВЦІВ СОЦЗАХИСТУ

Протягом місяця отримувачі субсидії повинні повідомити органи соціального захисту населення про наступні зміни:

 - складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався;

 - соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером;

 - про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень;

 - набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.

КОМУ ПОВТОРНО НЕОБХІДНО ПОДАВАТИ ДОКУМЕНТИ НА ОФОРМЛЕННЯ СУБСИДІЇ

Заяву і Декларацію про доходи заново треба подавати сім’ям, які:

 - орендують помешкання;

 - мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався.

 

Міністр соцполітики спростував 9 міфів про субсидії

Міністр соціальної політики Андрій Рева під час години запитань до уряду на засіданні парламенту в п'ятницю закликав депутатів не лякати громадян неправдивою інформацією про систему субсидій та спростував 9 міфів, популярних серед населення.

Міф 1. Що всю суму отриманих субсидій доведеться повернути в майбутньому а також те, що начебто оформлення субсидії в майбутньому може перешкодити продажу квартири, будинку чи оформленню спадку.

"Такі чутки поширюються вже 20 років. Однак немає жодного подібного випадку", – зазначив Рева.

"Субсидія є безповоротною державною допомогою, її отримання не пов'язане і не тягне за собою зміни форми власності житла", – зазначив міністр.

Міф 2. Що необхідно начебто використовувати газ, воду та інші комунальні послуги в повному обсязі, на які призначена житлова субсидія, інакше її перестануть надавати.

"Випалювати газ до рівня призначеної субсидії не лише безглуздо, але й невигідно", – зазначив Рева.

"Якщо люди не використали всю норму ресурсів на сім'ю, заощаджені кошти субсидії залишаються на рахунках сім'ї і можуть бути використані в подальші місяці в тому числі і для погашення обов'язкової частки платежу", – наголосив міністр.

Міф 3. Про те, що клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму.

Міністр нагадав, що потрібні лише 2 документи для оформлення субсидії. А подати заявку тепер можна і в електронному вигляді.

Міф 4. Що субсидії не надаються безробітним працездатним громадянам або сім'ям, до складу яких входять такі особи.

"Якщо такі громадяни не мають доходів для розрахунку субсидії їм буде враховано умовний дохід в розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатної особи", – зазначив Рева.

Міф 5. Субсидії не призначаються за наявності заборгованості за оплату комунальних послуг

Він зазначив, що цю норму було скасовано ще в 2011 році.

Міф 6. Що за помилки при заповненні декларацій будуть штрафувати або навіть забирати субсидії.

"Жодних штрафів за помилки в деклараціях не буде. Можливі санкції у випадку, коли громадяни свідомо приховали частину важливої інформації", – сказав глава Мінсоцполітики.

Міф 7. Що громадяни можуть втратити субсидію, якщо будуть купувати валюту.

"Субсидія не призначається, якщо будь-хто з членів домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням про призначення субсидії здійснив одноразову купівлю товарів робіт та послуг на суму, яка на дату купівлі перевищує 50 тисяч гривень. Купівля валюти не входить в перелік вартісних покупок, здійснення яких позбавляє права на субсидію", – сказав Рева.

Міф 8. Що Міністерство фінансів проводить перевірку доходів одержувачів субсидій через банківські установи.

"Неправдивою є інформація, що субсидій позбавлять ті сім'ї, які мають депозитні рахунки в сумі більше 50 тисяч гривень або інші доходи", – наголошує міністр.

"Депозити і відсотки по них не враховуються як доходи і не входять в перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в наданні субсидії", – додав Рева.

Міф 9. Що субсидія не призначається батькам пенсіонерам, в помешканні яких зареєстровані повнолітні діти які проживають в іншому місці.

"Рішення комісії приймається з урахуванням наявності документа, що підтверджує тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих. За відсутності документа – на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї", - сказав міністр.

 

Бланки заяви та декларації для призначення житлової субсидії

 

За результатами опалювального періоду 2015/2016 років вже понад 5,5 млн домогосподарств в Україні скористались правом одержання житлової субсидії. Це насамперед свідчить про те, що населення отримує реальну підтримку від держави при оплаті житлово-комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів, а сам механізм надання субсидій працює ефективно. На цьому наголошують у Мінсоцполітики, підбиваючи підсумки минулого та готуючись до наступного опалювальних сезонів.

 «Новий механізм нарахування субсидій значно спрощений та передбачає індивідуальний підхід щодо розрахунку розміру субсидії, який здійснюється окремо для кожної сім’ї і залежить виключно від доходів. Це означає, що заможні споживачі платитимуть за себе самостійно, а люди з меншим доходом будуть отримувати підтримки з держбюджету», - нагадує директор Департаменту державної соціальної допомоги Мінсоцполітики Віталій Музиченко.

За його словами, послугу максимально наближено до людей. Відтепер не потрібно їздити до районного центру, щоб оформити субсидію. Це можна зробити у селищній раді.

Субсидія призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона  автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Уряд скасував обмеження щодо наявності у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не мають офіційної зайнятості і не перебувають на обліку як безробітні. Якщо дохід для працездатних осіб менший від прожиткового мінімуму, для розрахунку субсидії береться сума прожиткового мінімуму. Для громадян, які одержують стипендію або соціальні виплати, під час визначення сукупного доходу враховуються фактичні розміри стипендій та соціальних виплат. Субсидію мають можливість отримати навіть ті, хто орендує житло.

Також Віталій Музиченко розповів, що до Міністерства продовжують звертатися громадяни з проханням роз’яснити ті чи інші аспекти порядку нарахування і призначення субсидій. Тож Мінсоцполітики вважає за необхідне нагадати основні його положення.

 

1. Кому призначається субсидія

Субсидія призначається одному із членів сім’ї, який зареєстрований у житловому приміщенні. Субсидія також може бути призначена особам, які орендують житло на підставі договору найму (оренди) житла.

Право на отримання житлових субсидій мають сім’ї, у яких розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

 

2. Куди подаються документи

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до органу  соціального захисту населення за місцем реєстрації.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

 

3. Перелік документів для призначення житлової субсидії:

         Заява (за встановленою формою;

         Декларація про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у  житловому приміщенні.

 

4. Порядок розрахунку обов’язкового платежу:

1) розраховується середньомісячний дохід сім’ї на одну особу за попередні 12 місяців (сукупний дохід сім’ї за попередні 12 місяців ділиться на кількість осіб, які входять до її складу, та ще на 12 місяців).

2) визначається обов’язковий відсоток платежу (середньомісячний дохід на одну особу ділиться на прожитковий мінімум ( з 1 травня 2016 року  – 1399 грн) і на базовий коефіцієнт 2, після чого множиться на базовий коефіцієнт 15%).

3) розраховується розмір обов’язкового платежу (обов’язковий відсоток платежу множиться на середньомісячний сукупний дохід сім’ї).

 

5. Розмір субсидії

Субсидія  =  розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг -  розмір обов’язкового  платежу

 

Які зміни вніс уряд у порядок призначення субсидій з травня 2016 року

 

Здавалося б, за час, відколи громадяни користуються субсидіями при оплаті  житлово-комунальних послуг ( понад 8 місяців), громадяни отримали відповіді на всі питання, які їх цікавлять. Та ба. Запитань залишається ще дуже багато, тим паче, що уряд постійно вносить зміни у порядок призначення субсидій. І останні зміни було внесено наприкінці квітня 2016 року.

Кого торкнуться ці зміни? Як будуть використовуватися зекономлені громадянами субсидії? Який бонус пропонує людям уряд за економне використання газу? Чи треба сплачувати обов’язковий платіж?

Допомогти людям отримати відповіді на ці та інші запитання, «Львівська газета попросила Василя Гельбича, начальника відділу житлових субсидій, соціальних виплат та допомог департаменту соціального захисту ЛОДА.

Заохочення для заощадливих

Розпочнемо з запитання, яке найчастіше ставлять читачі: як будуть використовуватися в майбутньому зекономлені ними субсидії. Скажімо, сім’я мала субсидію на 700 кубів газу на місяць, а використала 400-450 кубів, бо зима була не надто суворою. За опалювальний період вийшла немала економія. І що буде з тими зекономленими кубами далі: чи можна їх використовувати у літній період? Лунають пропозиції повертати людям частину зекономленої субсидії грошима…

«Уряд прийняв рішення: невикористані суми субсидії внаслідок економного споживання енергоресурсів будуть повернуті до державного бюджету, - каже Василь Гельбич. – Але громадяни, які економно використовували природній газ, отримають заохочення - частину невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу їм буде зараховано як оплату послуг, у тому числі й обов’язкової частки платежу. Скажімо, людина зекономила газу на 2, 5 тис. грн. З тих грошей 687 грн90 коп( вартість 100 кубів газу з 1 травня 2016 року) залишається на рахунку споживача як бонус, подяка за ощадливість, а решта суми повертається до бюджету. Але цей бонус лише для тих, хто використовував газ для опалення. У всіх інших випадках зекономлені субсидії повертаються до держбюджету».

Змінами, які вніс Кабмін, також передбачено, що коли людина використовувала для індивідуального опалення електроенергію і також зекономила субсидії, то отримує бонус у еквіваленті150 кВт/год. Але таких громадян на Львівщині дуже мало. І в цьому випадку має бути акт обстеження, який має підтвердити, що споживач дійсно опалював будинок електроенергією, а не просто увімкнула калорифер.

Обов’язкова частка платежу: платити чи ні?

При призначенні субсидії для кожного споживача було визначено і розмір субсидії, і розмір частки обов’язкового платежу. У кожного сума частки обов’язкового платежу різна, бо вона залежить від рівня доходів, кількості членів сім тощо, але її визначено для усіх отримувачів субсидії. І сплачувати її повинні усі без винятку. Але виникла низка нюансів. Скажімо, людина написала заяву на субсидію, яку призначили через два-три місяці. І очікуючи на субсидію, вона повністю оплачувала житлово-комунальні послуги. Виникла переплата.  Або споживачеві нарахували субсидії на певну суму, а він використав значно менше, тобто зекономив. Як бути у таких випадках? Ідуть суперечки. Одні кажуть, що частку обов’язкового платежу неодмінно слід сплатити, інші – що ні. Хто має рацію?

Василь Гельбич каже, що коли є переплата – частку обов’язкового платежу не платиться. А щоб зайвий раз не морочити собі голови, стежте за квитанціями. Якщо у них сказано, що до оплати – нуль, значить не платите. Коли переплата закінчиться, у квитанціях буде вказано суму частки обов’язкового платежу. Але безумовно, обов’язкову частку слід платити.

Або субсидія, або пільга

Зміни, які вніс уряд у порядок призначення субсидій, торкнуться пільговиків. Тепер їм доведеться вибирати, що для них є вигідніше. У нас є категорії громадян (ветерани війни, учасники бойових дій, інваліди, діти війни, чорнобильці тощо), які мають пільги при оплаті житлово-комунальних послуг. Одні мають 75 - 100% пільги, інші – 25-50%.

«Раніше у громадян, які мають певний вид пільг, виходили ще й субсидії, - каже Василь Гельбич. – З 1 травня 2016 року громадянам, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і звертаються за субсидією,  не нараховуватимуть пільги на період отримання субсидії. Але це не призведе до зменшеннярівняїх соціальногозахисту,оскількисубсидіїрозраховуються з урахуваннямпільг на оплату послуг, а часткаобов'язкового платежу  залежитьлишевіддоходівсім'ї. І як тільки припиниться дія субсидії, пільги відразу поновлюються».

Дитячим будинкам сімейного типу – особлива увага

«Якщо раніше дитячим будинкам сімейного типу субсидія призначалася за рішенням комісії з урахуванням кількості дітей, які фактично проживали у ньому, то зараз її нараховуватимуть і на дітей, які у дитячому будинку проживають, але не є зареєстровані, - каже Василь Гельбич. – Є ще один плюс. Раніше субсидія призначалася з моменту подання заяви. Скажімо, дитячий будинок сімейного типу був зареєстрований у липні, а за субсидією звернулися у жовтні. Тож субсидія надавалася цьому дитячому будинку з жовтня. Тепер же субсидія буде надаватися з липня, з моменту реєстрації дитячого будинку».

Змінами, які вніс уряд наприкінці квітня, передбачено не враховувати до сукупного доходу при призначенні субсидії державну соціальну допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також допомогу внутрішньо переміщеним особам.

Доходи, які враховують при призначенні субсидій, змінили

Щодо офіційних доходів (зарплата, пенсія, стипендія тощо), то тут все залишилося без змін. Внесені урядом зміни дещо змінюють порядок врахування доходів для призначення житлової субсидії. Скажімо, якщо раніше людина працездатного віку зверталася за субсидією і при цьому була безробітною, то при визначенні середньомісячного доходу їй враховували дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних (з травня він становить 1450 грн). Тепер до умовного доходу таких громадян зараховуватимутьдва прожиткові мінімуми, тобто 2900 грн).

Для студентів, які мають батьків, але зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі, й навчаються на стаціонарі у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і не одержують стипендію, а також осіб, що перебувають на обліку в центрах зайнятості як безробітні і не одержують допомогу по безробіттю,при визначенні середньомісячного сукупного доходу буде враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних, тобто 1450 грн.

Для підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування: для платників єдиного податку І групи встановлено мінімальний дохід, що враховується при обчисленні субсидії у розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб – 2900 грн, а для ІІ і ІІІ груп мінімальний дохід встановлено в розмірі відповідно 3-х і 4-х прожиткових мінімумів для працездатних громадян.

Також слід зауважити, що відтепер дохід при призначенні субсидії береться за минулий календарний рік для всіх категорій. Можливість подати дохід за три місяця скасована останніми змінами.

А ті сім’ї, які одержують житлову субсидію не потрібно повторно звертатись за продовженням дії житлової субсидії, їм субсидія продовжиться автоматично без їхнього звернення.

А тим сім’ям, які не одержують субсидію та не взмозі оплачувати повну вартість житлово-комунальні послуги однозначно рекомендую звернутись до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації для призначення житлової субсидії.  Органи соціального захисту населення Львівщини готові, в умовах підвищення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги, надати можливість отримати допомогу на оплату житлово-комунальних послуг, всім, хто її потребує.            

 

 

Інформація

щодо видів державних допомог та їх розмірів  у 2016 році відповідно до чинного законодавства

 

Стаття 7. Установити у 2016 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2016 року -
1330 гривень, з 1 травня - 1399 гривень, з 1 грудня - 1544 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років: з 1 січня 2016 року - 1167 гривень, з 1 травня - 1228 гривень, з 1 грудня - 1355 гривень;

дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2016 року - 1455 гривень, з 1 травня - 1531 гривня, з 1 грудня - 1689 гривень;

працездатних осіб: з 1 січня 2016 року - 1378 гривень, з 1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1600 гривень;

осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2016 року -
1074 гривні, з 1 травня - 1130 гривень, з 1 грудня - 1247 гривень.

 

Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Закон України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми”, постанова КМУ № 1751

ЗУ «Про Державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 січня

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

Стаття 9. Допомога у зв'язку  з  вагітністю  та пологами надається у розмірі 100 відсотків середньомісячного  доходу (стипендії, грошового забезпечення, допомоги по безробіттю тощо) жінки, але не менше  25 відсотків від розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи із розрахунку на місяць.

 

 

344,50 грн.

 

    362,50грн

 

     400,00грн

    

Важливо! Право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають за цим Законом всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Підставою для призначення жінкам допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами є видана в  установленому  порядку  довідка лікувального закладу встановленого зразка та довідка: з основного місця роботи (служби, навчання); ліквідаційної комісії   для  жінок,  звільнених  з  роботи у зв'язку з ліквідацією підприємства, установи, організації; державної служби  зайнятості  для  жінок, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні.

     Особам, які усиновили або взяли  під  опіку  дитину  протягом двох місяців з дня її народження,  допомога у зв'язку з вагітністю та пологами надається на  підставі  рішення  про  усиновлення  або встановлення  опіки  за  період  з дня усиновлення чи встановлення опіки і до закінчення строку післяпологової відпустки.

 

                  

Допомога при народженні дитини

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Закон України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми”

ЗУ «Про Державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 січня

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

 

Стаття 12.

Допомога  при народженні дитини призначається у розмірі 41280

гривень.  Виплата  допомоги  здійснюється  одноразово у сумі 10320

гривень,  решта  суми  допомоги виплачується протягом наступних 36

місяців  рівними  частинами  у  порядку,  встановленому  Кабінетом

Міністрів України.

     Особам,  які  на  30 червня 2014 року мали право на отримання

допомоги  при  народженні дитини у розмірі, встановленому на першу

дитину, після досягнення дитиною двох років на наступні 12 місяців

призначається щомісячна допомога у розмірі 130 гривень, в порядку,

встановленому Кабінетом Міністрів України.

41 280 грн:

 

одноразово – 10 320грн., щомісячно 860,00грн протягом

3 років.

 

41 280 грн:

 

одноразово – 10 320грн., щомісячно 860,00грн протягом

3 років.

 

   

41 280 грн:

 

одноразово – 10 320грн., щомісячно 860,00грн протягом

3 років.

 

       

 

 

Важливо! Для  призначення  допомоги  при народженні дитини органу соціального  захисту  населення за умови пред’явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, подається:

1) заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина,  що  складається  за  формою, затвердженою Мінсоцполітики;

2)  копія  свідоцтва  про  народження дитини (з пред’явленням оригіналу).

Опікуни  подають,  крім  зазначених документів, копію рішення про встановлення опіки.

Жінки,  які мають зареєстроване місце проживання на території України  і  народили  дитину  під  час  тимчасового перебування за межами  України,  подають  видані  компетентними  органами  країни перебування  і  легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують   народження   дитини,   якщо   інше   не  передбачено міжнародними договорами України.

У  разі  звернення  одного  з  батьків  дитини  (опікуна)  за призначенням  допомоги  при  народженні  дитини  орган соціального захисту населення за місцем проживання одного з батьків (опікуна), з  яким постійно проживає дитина, має право отримувати від органів державної  влади,  органів  місцевого самоврядування, підприємств, установ   та  організацій  відомості,  необхідні  для  призначення допомоги  при  народженні  дитини.

 

 

Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Закон України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми”

Постанова КМУ № 1751*, ЗУ «Про державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 січня

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

 

     

 

     -

 

 

130 грн

 

 

130 грн

 

 

130 грн

 

 

ВАЖЛИВО! Для  осіб,  у  яких  закінчився  строк  виплати  допомоги при народженні першої дитини, яка виплачується 24 місяці, на наступних 12 місяців призначається допомога до досягнення дитиною трирічного віку  в  розмірі  130  гривень.

 

 

 

ДОПОМОГА НА ДІТЕЙ, НАД ЯКИМИ ВСТАНОВЛЕНО ОПІКУ ЧИ ПІКЛУВАННЯ

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

 

Закон України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми”

Постанова КМУ № 1751*, Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік»

 

 

З 1 січня

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

Ст.18

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування,

надається  у  розмірі,  що  становить два прожиткових мінімуми для

дитини відповідного віку.

     У разі коли на дитину виплачуються призначені в установленому

порядку пенсія,  аліменти,  стипендія,  державна допомога,  розмір

допомоги на дитину,  над якою  встановлено  опіку  чи  піклування,

визначається  як  різниця  між  двома  прожитковими мінімумами для

дитини  відповідного  віку   та   розміром   призначених   пенсії,

аліментів, стипендії, державної допомоги.

Ст.26

До 6 років:

Як різниця між 2334 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів, допомог та пенсій за попередні шість місяців.

Від 6 до 18 років:

Як різниця між 2910 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів та пенсій за попередні шість місяців.*

 

Ст.26

До 6 років:

Як різниця між 2456 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів, допомог та пенсій за попередні шість місяців.

Від 6 до 18 років:

Як різниця між 3062 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів та пенсій за попередні шість місяців.*

 

Ст.26

До 6 років:

Як різниця між 2710 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів, допомог та пенсій за попередні шість місяців.

Від 6 до 18 років:

Як різниця між 3378 грн. та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів та пенсій за попередні шість місяців.*

 

         

Важливо! Право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають за цим Законом всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Підставою для призначення жінкам допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами є видана в  установленому  порядку  довідка лікувального закладу встановленого зразка та довідка: з основного місця роботи (служби, навчання); ліквідаційної комісії   для  жінок,  звільнених  з  роботи у зв'язку з ліквідацією підприємства, установи, організації; державної служби  зайнятості  для  жінок, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні.

     Особам, які усиновили або взяли  під  опіку  дитину  протягом двох місяців з дня її народження,  допомога у зв'язку з вагітністю та пологами надається на  підставі  рішення  про  усиновлення  або встановлення  опіки  за  період  з дня усиновлення чи встановлення опіки і до закінчення строку післяпологової відпустки.

 

ДОПОМОГА НА ДІТЕЙ ОДИНОКИМ МАТЕРЯМ

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Закон України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми”

Постанова КМУ № 1751, ЗУ «Про Державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

 

Ст.18-3

Допомога   на   дітей   одиноким   матерям,   одиноким
усиновлювачам,  матерям  (батькам) у разі смерті одного з батьків,
які  мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною
формою   у   загальноосвітніх,   професійно-технічних   та   вищих
навчальних закладах I-IV рівня акредитації, - до закінчення такими
дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23
років),   надається   у  розмірі,  що  дорівнює  різниці  між  100
відсотками  прожиткового  мінімуму для дитини відповідного віку та
середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу
за  попередні  шість  місяців.

 

До 6 років:

Максимальний розмір – 1228 грн.,

 

Від 6 до 18 років:

Максимальний розмір - 1531 грн.

 

 

Від 18 до 23 років

Максимальний розмір - 1450 грн.

 

До 6 років:

Максимальний розмір – 1355 грн.,

 

Від 6 до 18 років:

Максимальний розмір - 1689 грн.

 

 

Від 18 до 23 років

Максимальний розмір - 1600 грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАЖЛИВО! Право  на  допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про  народження дитини  або  документі  про  народження дитини, виданому компетентними органами  іноземної держави,  за умови його легалізації в установленому законодавством  порядку (рішенні  про  усиновлення  дитини),  відсутній  запис  про батька (матір) або запис про батька  (матір)  проведено в установленому порядку  органом  державної  реєстрації  актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини. Право на допомогу на дітей  одиноким  матерям  (батькам)  має мати  (батько)  дітей у разі  смерті  одного  з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника  або соціальну пенсію. Якщо одинока мати, одинокий усиновлювач, мати (батько) у разі смерті одного з батьків  зареєстрували шлюб, то за ними зберігається право на отримання допомоги на дітей,  які народилися чи були усиновлені до шлюбу,  якщо такі діти  не  були  усиновлені чоловіком (дружиною). Допомога на дітей одиноким матерям  призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного  стану громадян  про  державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану,  або довідки про  народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської  (крім  міст  обласного  значення)  ради,  із  зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому  відсутні відомості про батька,  за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.

 

 

 

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям

 

 ЗУ   “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім‘ям”

Розміри прожиткових мінімумів:

Фактична   виплата

Закон України  «Про державний бюджет України на 2016 рік»

Розмір  державної соціальної допомоги визначається як різниця

між   прожитковим  мінімумом  для  сім'ї  та  її  середньомісячним

сукупним доходом,  але цей розмір не  може  бути

більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Для працездатних осіб:

з січня –289,38грн;

з травня – 304,50грн;

з грудня – 336,00грн.

 

Для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів:

з січня – 1074,0грн;

з травня – 1130,0грн;

з грудня – 1247,0грн.

 

Для дітей віком до 6 років:

з січня – 991,95грн;

з травня – 1043,80грн;

з грудня – 1151,75грн.

 

Для дітей віком від 6 до 18 років:

з січня – 1236,75грн;

з травня – 1301,35грн;

з грудня – 1435,65грн.

 

Для дітей віком від 18 до 23 років (за умови навчання):

з січня – 1171,30грн;

з травня – 1232,50грн;

з грудня – 1360,00грн.

 

Стаття 9. Установити, що у 2016 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у 2016 році не може бути більше 75 відсотків рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім’ї.

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" у 2016 році збільшується відповідно до зростання прожиткового мінімуму.

ЗУ «Про державну соціальну допомогу                      малозабезпеченим сім'ям»: Для  кожної  дитини  (крім  дитини-інваліда),  яка входить до складу малозабезпеченої сім'ї,  рівень  забезпечення  прожиткового мінімуму    збільшується   на   10   відсотків,   а   для кожної дитини-інваліда, яка входить до складу малозабезпеченої сім'ї, для кожної дитини, яка утримується матір'ю (батьком, усиновителем), що не перебуває у шлюбі,  і запис про батька (матір)  цієї  дитини  у Книзі  реєстрації народжень провадиться в установленому порядку за вказівкою матері (батька), для кожної дитини, в якої один або обоє батьків є інвалідами I або II групи, - на 20 відсотків.

Розмір  державної  соціальної  допомоги збільшується на кожну дитину віком до 13 років на 250 гривень, на кожну дитину віком від 13 до 18 років - на 500 гривень.

 

      ВАЖЛИВО! Для громадян, які одержали статус особи, що проживає і працює (навчається) на території населеного пункту,  якому надано  статус гірського,  рівень забезпечення прожиткового мінімуму збільшується на  20  відсотків. Для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім'ї подає органу праці та  соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї; довідку про склад сім'ї; декларацію  про  доходи  та  майно  (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю). Форми заяви, довідки про склад сім'ї,  декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики. До складу сім'ї включаються  чоловік,  дружина;  рідні, усиновлені та підопічні діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а  також  діти, які навчаються  за  денною  формою  навчання  у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV  рівнів  акредитації до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних  сімей; неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства I та II груп або інвалідами I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв'язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з  одиноким  інвалідом  I групи і здійснює догляд за ним; жінка та чоловік, які проживають однією сім'єю, не перебувають у шлюбі, але мають  спільних  дітей.  При  цьому до складу сім'ї включаються незалежно від місця проживання (перебування) або реєстрації діти, які  навчаються  за денною формою навчання у професійно-технічних, вищих  навчальних закладах I-IV рівнів акредитації до досягнення двадцяти  трьох років і не мають власних сімей. До складу сім'ї не включаються   особи,   які   перебувають   на  повному  державному утриманні.

 

 

 

Державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам

 

 

Інваліди з дитинства та діти-інваліди

ЗУ “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”

Фактична   виплата

 

Закон України  «Про державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 травня

З 1 грудня

 

Інваліди з дитинства І групи

 

 

 

 

 

 

Підгрупа А

 

 

 

 

 

 

 

 

Підгрупа Б

Ст. 2

Розмір допомоги - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Ст.3

Інвалідам  з  дитинства  I  групи  встановлюється надбавка на

догляд за ними в розмірі: інвалідам з  дитинства, віднесеним до підгрупи А I групи,  - 75 відсотків прожиткового  мінімуму  для   осіб,   які   втратили

працездатність;

     інвалідам з  дитинства,  віднесеним до підгрупи Б I групи,  - 50 відсотків  прожиткового  мінімуму  для   осіб,   які   втратили

працездатність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2322,00 грн.

 

 

 

 

 

 

 

1130 грн.

* 50% від 1130 грн.= 565,00 грн.

Всього: 1695,00 грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2561,90 грн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1870,50 грн

 

Інваліди з дитинства ІІ гр.

Ст. 2

Розмір допомоги - 80 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність*.

 

 

1130 грн

 

 

 

1247,00 грн

 

 

 

 

 

 

 

Інваліди з дитинства ІІІ гр.

 

 

Ст. 2

Розмір допомоги - 60 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність*.

 

 

 

 

1130 грн

 

 

 

1247,00 грн

 

Діти-інваліди

Ст. 2

Розмір допомоги - 70 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність*

 

Ст.3

Надбавка на догляд у розмірі:

 на дітей до 6 років: 50 відсотків  прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 р.;

 

Ст.3

Надбавка на догляд у розмірі:

 на дітей до 6 років підгрупа А:  прожитковий

мінімум для дітей віком до 6 років.;

 

на дітей від 6 до 18р.:

50 відсотків  прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18р.

 

на дітей від 6 до 18р підгрупа А.:

100 відсотків  прожитковий мінімум для дітей віком від 6 до 18р.

 

На дітей-інвалідів, захворювання яких пов`язане з Чорнобильською катастрофою:

 

на дітей-інвалідів до 6 років (підгр. А), захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, з надбавкою на догляд

 

 

на дітей-інвалідів до 6 років, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, з надбавкою на догляд

 

 

на дітей-інвалідів від 6 до 18 років (підгр. А), захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, з надбавкою на догляд

 

на дітей-інвалідів від 6 до 18 років, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, з надбавкою на догляд

 

 

 

 

 

1130 грн.*

 

 

 

 

1405,00 грн

 

 

 

 

 

 

 

 

2019,00 грн

 

 

 

 

 

 

1556,50 грн

 

 

 

 

 

 

2322,00 грн

 

 

 

 

1186,50 грн

 

 

 

 

 

2414,50 грн

 

 

 

 

 

 

1800,50 грн

 

 

 

 

 

 

 

2717,50 грн

 

 

 

 

1952,00 грн

 

 

1247,00 грн

 

 

 

 

1550,40 грн

 

 

 

 

 

2227,90 грн

 

 

 

 

 

1717,40 грн

 

 

 

 

2561,90 грн

 

 

 

1309,35 грн

 

 

 

 

2664,35 грн

 

 

 

 

 

1986,85

 

 

 

 

 

 

 

2998,35 грн

 

 

 

 

2153,85 грн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам

 

Держсоцдоп. особам, які не мають права на пенсію та  інв.

ЗУ “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та   інвалідам”

Фактична   виплата

Закон України  «Про державний бюджет України на 2016 рік»

- інваліди І групи;

 

 

 

Ст.6

100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

 з 01.01.2016р. – 1074грн;*

з 01.05.2016р. – 1130 грн;  

з 01.12.2016р. – 1247 грн.*

 

 

- інваліди ІІ групи

Ст.6

80 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

з 01.01.2016р. – 1074грн;*

з 01.05.2016р. – 1130 грн;  

з 01.12.2016р. – 1247 грн.*

 

 

- інваліди ІІІ групи

Ст.6

60 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

з 01.01.2016р. – 1074грн;*

з 01.05.2016р. – 1130 грн;  

з 01.12.2016р. – 1247 грн.*

 

 

- священнослужителі, церковнослужителі та особи, які не менше 10р. до введення в дію ЗУ “Про свободу совісті та релігійні організації” займали посади в релігійних організаціях

Ст.6

50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

з 01.01.2016р. – 949грн;*

з 01.05.2016р. – 949 грн;  

з 01.12.2016р. – 949 грн.*

 

 

- особа,  яка не має права на пенсію, - особа, яка досягла віку 63  років  та  не  має  права  на  пенсію  відповідно  до  чинного

законодавства.

Ст.6

30 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

з 01.01.2016р. – 949 грн;*

з 01.05.2016р. – 949 грн;

з 01.12.2016р. – 949 грн.*

 

Надбавка на догляд:

одиноким  малозабезпеченим  особам, які   за   висновком

лікарсько-консультативної     комісії     потребують    постійного

стороннього догляду і одержують пенсію за  віком  або  за  вислугу

років чи по інвалідності (крім інвалідів I групи);

 та малозабезпеченим  інвалідам I групи,  які одержують пенсію

за віком або за вислугу років чи по інвалідності (крім  інвалідів,

зазначених у пунктах 1-3 частини першої цієї статті).

Ст.8

Інвалідам І групи підгрупа А – 30 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

 

 

 

Інвалідам І групи підгрупа Б -15 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

З 01.01.2016р. - 30 % від 1074 грн. = 322,2 грн.

З 01.05.2016р. – 30% від 1130 грн. = 339 грн;

З 01.12.2016р. – 30% від 1247 грн. =

374,10 грн.

 

 

 

З 01.01.2016р. - 15 % від 1074 грн. = 161,1 грн.

З 01.05.2016р. – 15% від 1130 грн. = 169,5 грн;

З 01.12.2016р. - 15 % від 1247 грн. = 187,05 грн.

 

ВАЖЛИВО! Відповідно до п.1-2 постанови КМУ від 26 березня 2008 р. № 265 «Деякі питання пенсійного забезпечення громадян» установити, що у разі,  коли щомісячний розмір  пенсійних виплат,  державної  соціальної  допомоги  інвалідам  з дитинства і дітям-інвалідам,   особам,  які  не  мають  права  на  пенсію,  та інвалідам  (з  урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової  грошової  допомоги,  сум  індексації  та інших доплат до пенсій,  встановлених  законодавством,  крім  пенсій  за  особливі заслуги перед Україною та щомісячної доплати до пенсії у зв'язку з втратою  годувальника  членам  сімей шахтарів, смерть яких настала внаслідок   нещасного  випадку  на  виробництві  або  професійного захворювання)    не    досягає   в   інвалідів   (у   тому   числі дітей-інвалідів)  прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб,  які  втратили  працездатність,  та  в осіб, яким призначено пенсію у зв'язку з втратою годувальника, на одного непрацездатного члена  сім'ї  100  відсотків,  на двох - 120 відсотків, на трьох і більше   -  150  відсотків  прожиткового  мінімуму,  встановленого законом  для  осіб,  які  втратили  працездатність,  таким  особам надається   щомісячна  державна  адресна  допомога  до  пенсії  та державної соціальної допомоги у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів.

       У разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат,  державної  соціальної допомоги особам, які не мають права на  пенсію,  та  інвалідам,  крім осіб, зазначених у пункті 1 цієї постанови  (з  урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової  грошової  допомоги,  сум  індексації  та  інших  доплат, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною),   не   досягає  949  гривень,  таким  особам  надається щомісячна  державна  адресна  допомога  у  сумі, що не вистачає до зазначеного  розміру.

Державна соціальна   допомога   згідно   із    цим    Законом призначається особі, яка:

     1) досягла  віку, встановленого статтею 1 цього Закону та не має  права  на  пенсію  відповідно  до  чинного законодавства або визнана інвалідом в установленому порядку;

     2) не одержує пенсію або соціальні виплати,  що призначаються для  відшкодування  шкоди,  заподіяної ушкодженням здоров'я на виробництві, передбачені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне   страхування   від нещасного   випадку    на виробництві  та  професійного захворювання,  які спричинили втрату працездатності";

     3)  є  малозабезпеченою  особою (крім інвалідів, зазначених у пункті 4 цієї частини);

     4) є інвалідом I групи, середньомісячний сукупний дохід якого не  перевищує  115  відсотків  прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Для   призначення   соціальної  допомоги  подаються  такі документи:

     заява за   формою,   затвердженою   наказом   Мінпраці,   при пред'явленні  паспорта,  трудової книжки та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера Єдиного державного реєстру фізичних осіб;

     декларація про доходи  та  майно  (заповнюється  на  підставі довідок   про   доходи  кожного  члена  сім'ї)  за  останні  шість календарних  місяців  або  два  квартали,  що   передують   місяцю звернення   за  призначенням  допомоги,  за  формою,  затвердженою наказом Мінпраці від 22 липня 2003 р. № 204;

     копія рішення про встановлення опіки (у разі  визнання  особи недієздатною);

     копія посвідчення біженця або тимчасової посвідки на постійне проживання;

     довідка про склад  сім'ї,  видана  уповноваженим  органом  за місцем  постійного  проживання,  у  тому  числі  органом місцевого самоврядування.

     Органи праці та соціального захисту населення у разі  потреби додають до заяви витяг з акта  огляду,  одержаний  ними  від медико-соціальної експертної комісії (далі - МСЕК).

     У разі звернення за призначенням соціальної допомоги  замість пенсії   по  інвалідності  органи  праці  та  соціального  захисту населення  додають  до  заяви   витребувану   від   органів,   які призначають  пенсію,  довідку  -  атестат  про  припинення виплати раніше призначеної пенсії по інвалідності та витяг з  акта  огляду МСЕК  (у  цих  випадках  в  архівних  справах  одержувачів  пенсії залишається копія витягу з акта огляду МСЕК).

 

 

Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Постанова КМУ

    від 22 лютого 2006 р. № 189

Про затвердження Порядку призначення та виплати

        тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких

ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості

 утримувати дитину або місце проживання їх невідоме

Закон України  «Про державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

 

Тимчасова  допомога  надається  на  дітей  у  розмірі, що
дорівнює  різниці  між  50  відсотками  прожиткового  мінімуму для
дитини  відповідного  віку  та  середньомісячним  сукупним доходом
сім’ї  в  розрахунку  на  одну  особу  за попередні шість місяців.

 Якщо розмір аліментів,  визначений судом у  твердій  грошовій сумі, менший від мінімального розміру аліментів на одну дитину, що передбачений частиною другою статті 182 Сімейного кодексу  України тимчасова  допомога призначається в розмірі різниці між визначеним  розміром   аліментів   і   сумою,   що   становить 30 відсотків  прожиткового  мінімуму,  встановленого  законом  для дитини відповідного віку.

 

 

До 6 років:

Як різниця між 614 грн. та середньомісячним  сукупним доходом
сім’ї  в  розрахунку  на  одну  особу  за попередні шість місяців.

  Максимальний розмір 614,00грн

 

 

Від 6 до 18 років:

Як різниця між 765,50 грн. та середньомісячним  сукупним доходом
сім’ї  в  розрахунку  на  одну  особу  за попередні шість місяців

Максимальний розмір 765,00грн

 

До 6 років:

Як різниця між 656,50 грн. та середньомісячним  сукупним доходом
сім’ї  в  розрахунку  на  одну  особу  за попередні шість місяців.

  Максимальний розмір 677,50грн

 

 

 

Від 6 до 18 років:

Як різниця між 818,50 грн. та середньомісячним  сукупним доходом
сім’ї  в  розрахунку  на  одну  особу  за попередні шість місяців

Максимальний розмір 844,50грн

 

ВАЖЛИВО! Тимчасова допомога призначається у разі, коли: рішення суду  про  стягнення  аліментів з одного з батьків не виконується  у  зв'язку  з  ухиленням  від  сплати  аліментів  або відсутністю  у  боржника коштів та іншого майна, на які за законом може  бути звернено стягнення; один з  батьків  перебуває під арештом, слідством, на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, якого визнано в установленому порядку недієздатним, а також перебуває на строковій військовій  службі; місце проживання (перебування) одного з батьків не встановлено. Тимчасова допомога призначається дитині віком до 18 років.

 

 

 

Щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійногостороннього догляду, на догляд за ним

 

Законодавчі    акти

Фактична      виплата

Постанова КМУ

від 2 серпня 2000 р. № 1192

“Про надання щомісячної грошової допомоги

малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного

розладу, який за висновком лікарської комісії               медичного закладу потребує постійного

стороннього догляду, на догляд за ним ”

Розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж мінімальна заробітна плата.

Закон України  «Про державний бюджет України на 2016 рік»

 

З 1 травня

 

З 1 грудня

 

 

Максимальний розмір  -

1450 грн

 

 

Максимальний розмір 

1600 грн

 

ВАЖЛИВО! Допомога  на  догляд  надається  дієздатній  особі,  яка зареєстрована  або  постійно проживає на одній житловій площі з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього  догляду,  і  здійснює  догляд  за  ним.

Для призначення грошової допомоги на догляд подаються такі документи відповідним органам праці   та  соціального  захисту населення: заява; документ, що посвідчує особу; довідка про склад сім'ї із зазначенням прізвищ, імен та по батькові, родинних зв'язків членів сім'ї; довідки про доходи кожного члена сім'ї; висновок лікарської комісії медичного закладу щодо необхідності постійного стороннього  догляду  за  інвалідом  I  чи II групи внаслідок психічного розладу; довідки про наявність і розміри земельних ділянок,  виділених для  ведення  особистого  підсобного  господарства, городництва, сінокосіння,  випасання  худоби,  та  земельної частки,  виділеної унаслідок розпаювання землі. Якщо  дієздатна  особа  постійно  проживає  на одній житловій площі  за  місцем  реєстрації  (проживання) інваліда I чи II групи внаслідок  психічного  розладу,  але зареєстрована в іншому місці, подається  довідка, видана  органом  праці та соціального захисту населення  за  місцем реєстрації дієздатної особи, про те, що вона не перебуває на обліку як одержувач і не одержує щомісячну грошову допомогу  на  догляд  за  місцем  реєстрації.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь